Hej
Nu är det så här att snart är det jul igen.. men problmet är att vi kan inte enas var vi ska fira.. eller snarare med vilka.
Förra året var jag med mor o far o min sambos föräldrar. så i år tyckte jag o mor att vi skulle fira hos dem tillsammans med min syster, man o deras barn. ( för vi saknade dem så förra året) Men min syster vill att vi är hos dem tillsammans med min svågers bror med familj plus deras mor o far.
Problemet är att varken jag, min sambo, mina föräldrar gillade denna "svågers bror m familj" De är så "nochiga" och vill är tror att de är lite finare än oss. De är såna som vill gärna ha hjälp själva , men inte göra nått för andra.
Jag har påpekat detta för syrran ( hon känner typ samma ) men ändå så vill hon fira jul med dem. Förra året var min syster hos dem på jul o nu tycker min mor o jag att vi ska fira med min syster utan de andra.
Suck.. vad man krånglar till det.
Men det blir nog i alla fall att jag o mor får "ge oss" för att få träffa syrrans barn på jul. Det är nog bara att gilla läget.. känns det som.
Fast jul vill jag ju umgås med MIN familj som jag älskar.
Men jag kanske är löjlig bara.