CITAT (Monica M zon 4 @ 28-10-2005, 11:22)
Jag har personligen lite svårt att förstå att föräldrar vågar skicka ut sina 7-8-åringar ensamma att tigga godis hos folk på en fredag kväll. Vi fick besök klockan halv 11 för några år sedan av 2 små barn! Å inte en förälder inom synhåll! Föräldrarna har ingen aning om vad barnen kan råka ut för eller vad dom kan råka bli vittne till. Det finns många helgalkisar, hustrumisshandlare och drogmissbrukare. Vill ungarna promt tigga godis tycker jag dom kan gå till såna dom känner och som föräldrarna har förvarnat.
Precis såna där tankar har jag också när små barn ringer på dörren sent på kvällen, tycker det är fruktansvärt oansvarigt av deras föräldrar.
Skulle aldrig kommit på tanken att låta mina ungar springa och tigga hos okänt folk en fredagskväll.
Förra året fick vi besök av fyra småspöken - mitt på dan. De fick en påse bilar att dela på och jag fick några "Trevlig Halloween-kort" som de hade ritat själva, i utbyte.
Jag är egentligen emot detta tiggande men har tyvärr erfarenhet av äggskurning av ytterdörr, så jag ger de små monstren en påse godis för husfridens skull, det är enklast så.