Jag har råkat ut för lite obehagligheter på forum förut och väljer oftast ett anonymt nick tills jag känner mig hemtam och börjar sedan avslöja lite mer om mig själv efterhand.
Mitt nuvarande nick använde jag av två orsaker. Dels för att jag ÄR en latmask när det gäller trädgården, men dels som ironi för att jag egentligen är allt annat än en latmask. Snarare motsatsen. Kändes kul att ge intryck av latmask för en gångs skull när folk i vanliga fall ber mig tagga ner innan jag dör av stress.
Jag trivs med att stressa och ha fullt upp hela tiden, det får mig att må bra. När jag pluggade heltid och skötte 1,5 heltidstjänster på jobbet samtidigt som jag var ideellt aktivt blev det dock lite för mycket och jag var tvungen att börja prioritera. Mammaledigheten klarar jag inte av utan att jobba lite extra, så att jag har nåt nyttigt att göra när sonen sover, och titta på tv kan jag oftast inte om jag inte får handarbeta samtidigt. Eller åtminstone läsa en bok i reklampausen...
När det gäller trädgården är jag dock en latmask för att jag inte hinner annat.
--------------------
Murphys lag: Om något kan gå snett kommer det att gå snett, och vid sämsta möjliga tillfälle.
Murphys femte lag: Om någonting absolut inte kan gå snett, gör det det ändå.
|