CITAT (Svante F @ 30-10-2005, 20:12)
Tack för alla svar. Min katt är ju fortfarande otroligt benig, så därför får han grädde att dricka. Han har blivit lite mindre skelett-aktig nu efter några veckor, men fortfarande är han på tok för mager. Han kan inte ha fått nog med mat på väldigt länge. Han är bra i magen, så det är inte några sådana problem. Det går ju inte att "tvinga" en katt att dricka vatten, så man får hoppas att det går bra ändå. Det är härligt att se honom ligga och mysa i min säng när jag vet att han tillbringade sin första vinter utomhus i hemlös.
Testa att ge honom en äggula (obs! EJ vitan) två-tre gånger i veckan - det är jättenyttigt för katter och MUMS, hävdar mina knasbollar. Det är fullt av näring och brukar ge lite rondör ganska snabbt - det är nyttigare än grädde.

Om du har en djuraffär i närheten kan du ju kika efter "kattfontäner". Det finns ett antal märken - bl.a cat-it, och då kan katten dricka antingen stillastående eller rinnande vatten. Väldigt många katter uppskattar att få vatten som rör sig. Dessutom hålls det rent mha ett filter. Det kanske kan locka honom att dricka - det är ju roligare än en vanlig skål, och kan ibland "lura" katter som dricker för lite att få i sig mer vätska.
Lycka till, och hälsa katten från mig!!