CITAT (stina @ 30-10-2005, 20:16)
CITAT (Felix matte @ 01-09-2005, 23:01)
CITAT (Rossi @ 01-09-2005, 22:53)
Jag klär mig inte heller i tonårsmode men vad jag menar är att tonåringar med tjocka magar inte heller borde klä sig som de gör med bara magar. Det är totalt oaptligt när magen väller över på det sättet (oavsett ålder).
Visst ska man klä sig och uppträda efter sin ålder. Det finns väl inget värre än en övermogen människa som klänger fast vid den svunna ungdomen med näbbar och klor.
Där håller jag med dig i allt... senast idag såg jag ung tjej i kassan på Lindex.. magen hängde utanför... såg inte trevligt ut.
Klä sig efter ålder vet jag inte om jag håller med om...men... som sagt.. det får inte gå till överdrifter.
Skulle någon kunna tala om för mig vad klädkoden är för olika åldrar (så att jag inte gör bort mig). Vissa saker faller ju naturligt bort (som bar mage tex) men resten av klädkoden har jag inte den blekaste aning om....
Så snälla nån vägled mig
/Stina
Tror väl inte att risken är överhängande att du ska "göra bort dig"... man känner nog på sig vad som passar en... tröja med Barbie el Brittney Spears är vad jag kommer på.. inte passar för 40+

men så klart måste var o en följa sitt eget.
Jag(60)trivs att gå i tajta jeans (stretch) snygg top och gärna kavaj...vägrar att bli "tant" som går i skjortblus och veckad kjol