CITAT (Ingrid på Västkusten @ 31-10-2005, 09:02)
Ja dte blir säkert spännande!
En hel del av dessa kan man egentligen itne så då det ju är selektioner av olika sådder i sig, och fröna innehåller ju tusentalös kombinationer.
Poncirusfröna har mkt begränsad grobarhet så dem kommer säkerligen och tyvärr nog inte gro alls :-( på det sättet är de inte lika övriga citrusfamiljen.
Åsså låter det som Du kommer att behöva ett stoooooooort orangeri! Sådant är skojigt!
'
Hälsar Ingrid med ett litet litet orangeri
Haha, ja du skulle bara ana vad jag planerar

Just nu är jag väl nånstans i livet där jag inte har någon aning om hur det är om ett år eller två eller tre.... Men sedan, då ska det bli orangeri minsann! Tror inte att jag skulle klara mig utan ett sådant...inte om jag ska leva länge iaf.
Nä jag vet det där med att de "egentligen" inte går att fröså, men det är ju så spännande. Och om jag har förstått det rätt med apogami så ska det väl faktiskt gå (med de citrusar som får flera embryon).
Ja jag läste det om poncirus i en annan tråd, men någon (ludvig någonting?) sa att han hade fått relativt god "groningsprocent" på sina frön beställda från utlandet, så det är värt ett försök
Har byggt ett miniväxthus nu, 1,30*0,40m Ska införskaffa 2x(2x36w) armaturer och har fluora 77 lysrör. Ska fixa massor med bilder när saker börjar hända

Hoppas de kommer i veckan!!!!!