Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Busskurer åt icke-rökare, varför ska vi behöva stå i regnet....?
          Saiai
          Inlägg 01-11-2005, 23:01
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 338
          Medlem nr: 2 221

Jo, ni läste rätt...... Jag undrar när bussbolagen ska sätta upp busskurer även åt oss icke-rökare....
          Jag åker buss rätt mycket eftersom jag studerar på en ort långt hemifrån. Har med stort intresse och viss irritation studerat beteendet hos rökare som väntar på bussen. Om de kommer först till busskuren, står de naturligtvis i busskuren och röker, eftersom den liknar en rökruta....? (på sjukhuse där jag praktiserat nyligen har de satt upp en busskur utanför till rökarna, eftersom de inte får röka inom sjukhusets lokaler (inte ens på balkongen). Eftersom jag inte tål cigarettrök står jag själv på utsidan när rökaren står därinne (i vanliga busskurer). Men idag blev jag nästan (obs! nästan) full i skratt. Jag kom först till busskuren vid stationen, sen kom det några flera, och till slut var vi ganska många inne i kuren, några står utanför. En kvinna som står utanför tänder en cigarett, och står framför öppningen så att röken blåser rakt in! Jag börjar hosta, som jag alltid gör när jag andas in cigarettrök (i värsta fall får jag andnöd) men hon står kvar och bolmar så då går jag ut. Vad gör människan då...? Hon GÅR IN i busskuren och fortsätter röka, eftersom det blev en plats ledig............. Jag tror att hennes cigarett tog slut sen eller så släckte hon den för jag såg ingen rök. Men det var då jag insåg två saker: Rökare är smarta, genom att förpesta luften åt andra får de stå under tak, och att busskurer= rökrutor.... (jag trodde det var tvärtom)......
          Så nästa gång ska jag försöka äta bönor eller ärter innan jag åker buss, och lägga av en rökare (fniss) så kanske jag får stå under tak när det regnar.....
          Fast jag ska nog se om jag kan skicka ett meddelande till Västtrafik att det vore önskvärt med busskurer även åt friskluftsberoende........
          (kolla nästa gång ni går förbi en busskur, var ligger det mest fimpar-utanför eller inuti kuren....?)

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          yenny
          Inlägg 01-11-2005, 23:38
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 5 336
          Medlem nr: 5 411

Man blir förvånad ibland när vissa ställer sej i busskuren och röker... eller ställer sej direkt utanför dörrar till tex affärer, restauranger eller andra ingångar där man måste gå förbi... jag har också problem med röken och börjar hosta hysteriskt (har astma)
          Fast nått som också vållar stora problem för mej är sånna som envisas med att ha massor av parfym eller rakvatten på sej.... det är extremt jobbigt på tex tåg eller bussar... ute kan man i alla fall enklare gå ifrån cigarettröken...

--------------------
          Mvh Jenny Zon 2-3 sthlm

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-06-2025, 22:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon