CITAT (amaira @ 02-11-2005, 09:33)
Å så kommer "Kärringen mot strömmen" - jag skulle väl hålla tyst antar jag...
Av fågelinfluensa har ett fåtal människor blivit smittade, av dem har flera överlevt och några dött, och alla i Asien, där man i stort sett lever bland sina ankor och höns. Vår standard av hygien förekommer inte, än mindre bland husdjuren...
Först ska HÖNSEN bli smittade, sedan ska VI bli smittade (det sker inte med automatik däremellan!), sedan ska viruset mutera och börja smitta mellan människor...
Har någon roat sig med att titta på Aftonbladets och Expressens löpsedlar några dagar? Och
leta efter "skrämmande ord"?
Prova!
De säljer på sånt som skrämmer!
Och de är de minst trovärdiga "källor" jag kan finna i samhället. De selekterar friskt.
Men det går hem ...
Har de idétorka, så letar de upp någon "okänd sjukdom som läkarna inte känner till, men som en stor del av befolkningen lider av".
Är det därför du är trött/ har huvudvärk/ ökar i vikt? osv...
En gång för några år sedan var det någon dödlig smygande sjukdom som läkarna inte kände till. Jag köper inte de där tidningarna, men kunde inte låta bli att titta i affären, vad var det för sjukdom dom hittat nu då?

Det var MIN

Tänka sig, upphittad och upptäkt av HUSLÄKAREN, TIO ÅR tidigare. I tio års tid har jag medicinerat mot den, helt utan problem eller biverkningar.
Det är sant att utan medicin skulle jag åldras i förtid, för sköldkörteln producerar för lite av ett ämnesomsättningshormon. Busenkelt att att åtgärda med tillskott av hormonet.
Fågelinfluensan var det.
Försiktighet, förberedelse inom adekvata gränser, hygien (som alltid), och vanligt sunt förnuft. Det tror jag på.
Den "masshysteri" som verkar bryta ut - anser jag vara fullständigt överdriven. Det finns ingen anledning att bli så RÄDD.
Framtiden får utvisa - men jag är inte alls orolig.
En pademi är trolig i framtiden. När vet ingen. Inte heller vilken sort.
Tänk om inget händer under vår livstid? Och så lever vi i skräck för det?
Och OM det "händer" - vad hjälpte oss vår skräck? Annat än med att förpesta livet den tid det var BRA!
Livet slutar ALLTID med döden! Ska vi leva i skräck för döden, blir det inte mycket bevänt med våra LIV.
På något vis verkar människor ... "behöva"? ... rädslan - som känslo-utlopp... ???
Jag förstår inte.
Jag håller med dig!
Enligt vad jag fått veta av en kompis som jobbar med det här, är det ingen större mening med att gå runt och vara rädd för fåglar. Så länge ni inte gosar med dem, eller slickar på dem, är det relativt ofarligt - även om de såklart kan bära på t.ex salmonella...
Kommer smittan, så lär den inte komma med en fågel, utan en turist - så vi kan väl lika gärna kalla den turistinfluensan?
Vad var det, förra året, som skulle skrämma folket? Mördarbakterien? Det är ju alltid något, och hittills lever jag... Nä - att oroa sig i oödan gör ingen lycklig.