CITAT (Felix matte @ 03-11-2005, 23:46)
CITAT (Anki på Öland @ 03-11-2005, 12:41)
Trots att jag är icksrökare sedan 5 år skulle jag nog göra som Fenja m.fl. Nån måtta på förmyndarmentaliteten får det allt vara för mig. Verkar som jag är den enda f.d. rökaren som inte alls far illa av att andra röker.....
Anki
Ja så hade nog jag också tänkt när jag fortfarande var rökare

Gillar inte heller förmyndarmentalitet.. men så här med facit i hand så hade det ta mej sjutton varit storvinst om tobaksbruk förbjudits.
Precis som
mulle sa " njuter obeskrivligt av att röka och som inte heller gör några som helst försök att sluta." sa också jag.. trodde ju så säkert att jag var immun mot allt ont som tobaken kunde orsaka.. pappa min snusade från tolvårsålder till slutet då han strax skulle fylla 90... farmor rökte pipa från 8-års ålder tills hon dog 92 år gammal... det tog jag som någon sorts livförsäkring för egen del.
Men... så fel man kan ha

Idag går mer än 30% av min energi bara till att andas och därför måste jag försöka få i mig en massa kalorier... inte så lätt när man inte alltid orkar tugga

.. visst låter det helsjukt... inte orka tugga maten när man ser ut att vara frisk som en nötkärna... men så är det och just därför så får jag inta kalorier i dryckform... fått på recept.
Kanske helt OT.. men med detta vill jag säga att trots att jag är emot hetsjakten så vill jag ändå att alla skulle fimpa för gott...helt frivilligt... nu på en gång.

Eftersom jag sitter i samma sits som du, håller jag med om det mesta du säger, men med betoning på frivilligt!
Anki