Hemma efter en lång dag. Simba har en rejäl sårinfektion. Såret är omsytt och dränageslang ilagd. Stygnen ska tas bort om ca 3 veckor, då såret är infekterat kan läkningen ta längre tid, därav den sena stygntagningen.
De har röntgat hans knä, och vad jag förstod det som var det en svullnad intill operationsområdet, och den svullnaden kände de även. Annars hade det via röntgen sett bra ut, men de sade att de k a n missa saker men hoppades att så inte var fallet.
Infektionen hade inte nått in till leden, tack gode Gud för det!!! Långt in hade det läkts, Vet hade stuckit en nål för att kolla ledvätskan och den hade sett fin ut. Men i de yttre lagren hade det alltså varit infekterat och sårområdet hade spruckit upp när de kollade där. Så de har spolat och sytt nya stygn.
De gav honom antibiotika via spruta direkt när vi kom imorse, och han har även fått det innan vi åkte hem. Han har också fått morfin via spruta. Han skall imorg bitti börja äta antibiotika i tabl form. Likaså ska han fortsätta att stå på metacam.
De har tagit odling på det som var i såret, men det tar ett par dagar innan de får svar på odlingen. De sade dock att det rör sig om stafylokocker eller någon annan slags kocker.
Jag tror att jag fått med allt nu...det är snurrigt i skallen.
Tack snälla Ni för att Ni tänker på Simba och för att Ni håller tummarna för honom!
Många KRAMAR till Marre & Nikita som höll oss sällskap och gav oss styrka hela dagen samt skjutsade till och från Strömsholms! TACK!!!
--------------------
...Varför tillfoga smärta - när kärlek är det enda som består...
|