Jo, det kanske är så. Samtalet med polisen var dock en ren fars.
Jag ringde till den lokala polisledningscentralen men när de svarade så visade det sig att jag blivit kopplad till Stockholm för att Karlstad hade inte tid att svara. De kopplade i alla fall över mig till Karlstad som i sin tur kopplade mig till Polisens Kontaktcentrum i Stockholm så jag skulle få göra en polisanmälan. De kopplade mig nästan omgående och jag hamnade hos en förvånad kille som satt på Västerås ledningscentral som skrattade gott åt hela kopplingshistorien och efter att vi pratat ett tag så kopplade han mig vidare återigen till Karlstad med direktioner till vad jag skulle säga. Vid detta laget var jag tämligen irriterad. Ledningscentralen blev irriterad och bad mig återkomma om ett par dagar under "normal" arbetstid men det vägrade jag. Jag ville bara lämna en j-vla polisanmälan så de ringde själva upp en handläggare på anmälningsenheten som jag blev kopplad till. En otroligt trevlig tjej som senare visade sig sitta i Göteborg!
Jag kan faktiskt förstå att folk kan ha problem med polisens arbetsrutiner, åtminstone när det gäller telefonen.Det tog nog i runda slängar 15-20 minuter innan jag kunde lämna min polisanmälan.
--------------------
|