Nu var ju detta visserligen stöld från ett företag, vilket jag anser vara mindre allvarligt än stöld från privatperson. Men om man blir bestulen i sitt hem så menar jag att man bör kontakta polisen så fort man upptäcker stölden. Även om klockan är 23 på kvällen. Kan stölden antas ha skett nyligen så bör polisen såklart, om de inte har något bättre för sig, spana i området. Fähunden kanske är på väg till nästa hus. Förstår att polisen kanske inte kan skicka dit tekniker för att ta fingeravtryck och DNA redan samma natt, där är det ok om de kommer dagen efter.
Men visst, blir min cykel stulen kan jag väl vänta med polisanmälan tills imorgon. Inte om det gäller min bil dock, eftersom stulna bilar så ofta används i brottslig verksamhet.
Är medveten om att poliser ofta redan är överarbetande. Jag riktar min kritik främst mot stollarna som sparkat stora delar av den administrativa personalen så att polismän/kvinnor får vända papper istället för att jaga slödder, pack, avskum och drägg. (<= ord valda med mening, för det var sådana som rånade min gammelmormor, och bestal min mormor, men aldrig åkte fast)
--------------------
zon2.5
|