CITAT (AndreasBlomquist @ 07-11-2005, 00:11)
Dessvärre är det ingen blåögd skröna. Vi har liksom de flesta hotellen en hög med kvarglömda/tappade kreditkort som ligger i en välgömd låda. De ligger alltså inte öppet som FelixMatte skrev utan för att hitta den lådan så ska man veta var man ska leta också. Nu är det ju inte så att det är aktiva utan samtliga spärras hos kortföretaget så fort vi får in dem. De ligger hos oss i en månad innan de klipps och skickas till kortföretaget. Tjuven har således tagit helt värdelösa kort.
Med tanke på placeringen av lådan och att det gick så väldigt fort så tror både vi och Polisen att det är någon i personalstyrkan som inte jobbade som har kommit in och länsat.
Om någon mer vill anklaga mig för att ljuga här så maila gärna så kan jag scanna in polisanmälan åt er och skicka över den!
// Andreas
Jasså, det handlade om värdelösa kort... jamen då var det väl eg ingen skada att de försvann.
Ang mobiltelefon och klocka så tycker jag att man får skylla sig själv om man lämnar dem obevakade... där tycker jag inte att försäkringsbolaget skall ge någon ersättning.
Nej jag misstror dig inte alls och har inte anklagat dig för att ljuga... jag brukar inte misstro folk men ... tyckte bara att det lät så osannolikt att man lämnade kontokort mm i olåsta utrymmen.