Tackar för tipset om vattenspridaren. Det kommer förmodligen nya älskogpar när sommarkrogarna öppnar. Det borde vara nedrans effektivt. Det vore skönt att slippa plocka använda kondomer från tomten lördag coh söndagmornar. Trevligare sysselsättning kan man ha. Kanhända det även skulle hjälpa mitt kryddland mot områdets katter som skvätter på kryddorna. BRA TIPS. Var köper man dom. Tillägas bör att jag tänker bara vattna min egen tomt inte allmän väg. Det tycket jag inte man har rätt till. Annars är planen att vi skall täta till befintliga buskage på husets gavlar samt sätta upp en thujahäck för insyn. Detta är den häck som växer upp fortast. Ett plank skulle komma upp i höjd ännu fortare men det måste man ju ha byggnadslov för om jag förstått det hela rätt. Framsidan kommer väl gastande oförskämda gubbar och tanter fortsatt att kunna se in på eftersom det är en hörntomt och vi inte för ha något högre än 80 cm. Men åt det hålllet så hämtar vi bara posten. Vi satte förresten upp en ny låsbar postlåda och reaktionen lät inte vänta på sig. Fel färg, storlek osv samt upplysningen om att den skulle vi inte få ha kvar länga. Vem som skulle ta bort den och varför har jag dock inte fått några upplysningar om. Områdets ungdomar kommer i alla fall inte att röra den. Vi får välse om pensionärerna orkar lyfta 75 kg betong som vi gjutit fast det hela i. Jag dagdrömmer om att göra den strömförande men det skulle ju inte fungera. Brevbärarn har jag inget otalt med. Men ack vad det är skönt att dagdrömma ibland.
|