CITAT (Felix matte @ 08-11-2005, 22:29)
Just nu visar fyran hur ett par föräldrar försöker få äta middag på tumanhand...
Barnet som gråter hjärtskärande och vill vara med mamma och pappa... förs tillbaka till sitt sovrum om och om igen och dörren stängs.
Nej nu tycker jag att det har gått för långt.. alldeles för långt med alla dessa "nannyprogram"... finns ju svenska också.
Vad ger de för signaler till unga förstagångsföräldrar? Ska de få uppfattning att man så fort barnet kinkar... ska beställa Nanny

Nu har jag iförsig bara sett ett fåtal avsnitt, och inte gårdagens, men de jag sett har verkligen behövt hjälp. Det är i min värld inte meningen att barn under 6 år ska styra familjen så som de gjort i dessa fall. Total kaos, vem orkar leva så? Sen är det ju allra oftast föräldrarna som det är "fel" på, i dagens uppfostringsmodell.
Till och med familjerätten är på den linjen att man bara ska gå på vad barnen vill, även om det inte överenstämmer med vad som faktiskt är bäst för barnen!
Där har det gått för långt tycker jag!
Men sen kan man ju fråga sig vad som är rätt då. Att aga barnen till tystnad är att gå för långt och att låta barnen styra är det åt andra hållet.
Jag tycker nog att barn ska ha konsekvent uppfostran. Har man sagt en sak så är det så. För att inte glömma tydliga regler. Men på det ska det vara massor med kärlek!
Sen kan man ju tycka vad man vill om att man exponerar sina familjeproblem i tv. Det positiva i det skulle nog vara att förhoppningsvis lär sig de unga (och gamla också, för den delen) föräldrarna någonting och slipper att dra in nannysar i tid och otid så småningom...