CITAT (Felix matte @ 06-11-2005, 23:07)
CITAT (LadyG @ 06-11-2005, 20:49)
Alla ni som inte är rädda, ni anar inte hur lyckligt lottade ni är. Varenda gång jag går till tandhygienisten måste jag se till att vara utsövd och ha med mig maken, annars orkar jag inte. Jag darrar som en nyskrämd valp, ofrivilligt. Det känns som om någon drar åt ett järnband runt lungorna. Pulsen rusar okontrollerbart och svetten sprutar ur porerna som om jag vore den senaste modellen av Bosch sprinklersystem för små trädgårdar.
Det är fasansfullt helt enkelt. Efteråt, en halvtimma trekvart senare är jag så mentalt slut att jag nästan gråter. Det tar nästan ett helt dygn innan jag är i sådan kondition att jag orkar göra något igen efter en sådan pärs.
Det är något folktandvården blivit mycket bättre på (ta hand om tandvårdsrädda) de senaste åren. Eller om det bara är henne jag går till som blivit bättre?
Men usch så hemskt

så har jag känt förr om åren... fram till att jag 1984 gjorde större grejs och hade turen att få tre stycken jättefina tandläkare .. anledning till att de var tre .. det var att de två första var gravida och sedan blev barnlediga
Sedan dess är jag bara rädd för räkningen

Det kanske finns hopp för mig också en dag isf

Om jag alls törs gå till en tandläkare blir det ju naturligtvis den billigare av dem, men som det ser ut nu törs jag inte gå alls.