Tandläkare är läskiga men jag tror att de också har fått en annan människosyn än de hade för inte så länge sedan ändå, så de är nog trevligare att gå till men fortfarande lika läskiga.
En polsk tandläkare skull jag våga gå till. För att få kalla sig tandläkare i Sverige måste man ha legitimation. Språket skulle kunna vara ett problem kanske, men för att få legitimation så tror jag (i alla fall är det så med vanliga läkare) att man måste kunna en del svenska så man ska inte behöva halta fram på engelska eller ryska.
Priserna kan gärna få gå ner en hel del (konstigt att när prissättningen släpps fri så gör inte konkurrensen - icke-konkurrensen? - att priset stiger?) men jag brukar fundera på det där med utländska byggare kontra tandläkare. Tandläkarna får lön så de klarar sig bra men vad innebär det för svenska tandläkare? Visserligen är det bristvara med tandläkare men om de svenska förväntas gå ner i lön och väljer att hellre arbeta utomlands? Då blir det kanske ännu färre som vill bli tandläkare och behovet av utländska tandläkare här ökar o.s.v.
Humor är en hjärtats blomning, kvickheten en frukt av förståndet.
Erich Limpach