Tack, Ingrid och Kerstin för svar!
Fick genast bilder i huvudet av vad jag vill ha. Så fort vi är färdigsnickrade skall jag rusa ut och införskaffa ett par olika citrusträd till en början. Oliv, salvia och rosmarin skall in från växthuset. Gillade idén med blommande rosor- jag har gett upp hoppet om rosor i trädgården, rådjuren gillar dem alldeles för mycket.
Persika låter utmärkt. Jag undrar vad de menar med kiwi-den äkta, Kerstin. Köpte för ett antal år sedan en Kiwi-planta "Jenny" som skulle vara självfertil. Efter 4 år i växthuset åkte den ut i kylan där den fortsätter att överleva dock fortfarande utan vare sig blommor eller frukt. Vi kommer att sätta in en braskamin i vinterträdgården, jag har ingen aning om hur varmt eller torrt det kommer att bli - en liten damm av något slag blir det säkert. Vad tror ni om övervintring av fuchsior, pelargoner, physalis m fl?
Väldig kul att se dina bilder Kerstin! Läste i ett annat inlägg om dina 32 eluttag - måste ut och tämka till igen var och hur jag vill ha mina uttag placerade!
Hälsar selma
|