Jag har träffat troende av alla de slag och alltid har jag tyvärr blivit lika besviken

Inte på människan men det sättet som tron används (min uppfattning);det är som att många många människor ta på sig ett märkligt "klädsel av tron" och alla andras "klädsel" är fel
och allt kan då dessa människor gömma bakom denna rätta"klädsel"
gör man någonting fel själv så är det ALLTID den onde som har då tagit dem i sin makt och gjort att de har gjort felaktiga gärningar!
Är jag god så bor Jesus i mitt hjärta;säger dessa människor.
Gör jag felaktiga gärningar (onda) så har jag tillåtit djävulen att ta sig in i mitt hjärta.
Av sig själv kan människan inte tydligen göra någonting;utan måste först dö så att Jesus Kristus kan börja leva inom mig.
Och Bibeln måste jag läsa dagligen om Guds ord skulle kunna stanna kvar levande inom mig;om jag inte läser Bibeln så kommer den onde genast och ta makten.
Man skall heller inte göra Lagens gärningar;utan presic ALLT skall göras för att ära Gud!
När jag talar med dessa personer så är var och varannan ord om tron men ingenting om det här livet,hur de själva är i livet,vad de gillar,vad de tänker;bara tron,tron,tron i alla evigheter.
Jag skriver inte allt detta för att fördöma troende människor;utan mer för att klargöra för mig själv mina egna tankar och att jag har blivit mer som en äkta människa när jag följer min egen väg genom livet och samtidigt absolut respektera andras vägval!