Klart jag kommer ihåg, fredag och min födelsedag
vi var många som skulle träffas då det var en fredag, på torsdagen hade jag handlat allt till festen och hade börjat förbereda.
Fredag morgon 60 cm snö, det var ingen idé att att ta cykeln, pulade 3,5 km i drivorna till jobbet. Busis hela dagen
Min man var i Lycksele, han hade varit hos en kompis och jagat hela veckan och skulle flyga hem fredag morgon. De fick inte lyfta på hela dagen för det gick inte att landa på Arlanda. Mina bröder fick rycka ut med bandvagnar till Skåne för att hjälpa äldre att få hem mat, andra vänner i Skåne kom inte ut.
När min man väl hade landat på Arlanda sent på kvällen och skulle ta sig ner till Småland var det enormt blåsigt, vi pratade i telefon hela tiden, annars skulle inte jag få någon levandes ro.
När han kom till Norrköping fanns det ingen väg, han fick sitta och vänta på plogbilen som skulle röja till Linköping. Väl i Linköping fick han vänta på plogbilen som skulle till Mjölby och hänga på den, hela Östgötaslätten var igenblåst med flera meter drivor.
Det blev inte den födelsedagen som jag hade planerat