Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Lökar, övervintring
          Kadorran
          Inlägg 24-11-2002, 08:03
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 9
          Medlem nr: 330

Vid höstgrävning och ommöblering i perennarabatter grävde jag upp en del lökar,tulpaner,krokus mm.Tanken var att dom skulle planteras i jorden igen men så blev det inte vi fick ett snöoväder och kyla.På ett eller annat sätt så skulle de små liven i jorden,tog stora krukor varvade lökar och jord. Nu står dom små liven i ett svalt,mörkt källarutrymme. Vad händer ? Jo nu börjar det sticka upp små blad,hade hoppats att dom skulle vila till våren. Vad skall,bör,kan jag göra?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Kadorran
          Inlägg 25-11-2002, 09:21
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 9
          Medlem nr: 330

Berith du har så rätt,naturligtvis så är det centimeter,av någon anledning blev det fel kanske den mänskliga faktorn. Nu har jag öppnat ventilen lite i mitt källarutrymme,det var + 12 grader innan,vi har bara - 4 grader ute.Det kanske kan få mina lökar att vila.Snö , Snö nu fär vi flera centimeter i dag. Jag är inte kompis med datorn,saknar motivation att lära mig använda den gör endast lite sökningar på internet,det nya forumet ställde till det för mig.Mitt odlings och trädgårdsintresse gör att jag försöker hänga med i allafall hoppas på förståelse.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-08-2025, 00:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon