CITAT (Credo @ 18-11-2005, 17:52)
Besparingarna som affärerna gör när vi gör kassörskornas arbete bör komma oss kunder tillgodo men jag misstänker att affärerna kommer att öka sin vinst i stället. Mina erfarenheter av självscanning är negativ. Ständiga kontroller trots högsta säkerhetsnivån och aldrig några fel har gjort att jag numera inte scannar längre.
Skönt att höra att några fler än jag inte är så positiva!
Självklart är det väl så att detta påfund är till affärernas fördel och inte är det vi kunder som drar fördelar på det!
Tekniken idag tillåter att kunder gör det jobb som tidigare gjordes av anställda på företagen. Färre anställda och högre vinster.
Har man gått "en snitslad bana" i butiken för att packa varorna "rätt" i sina kassar är det inte kul att behöva packa upp allt igen vid avstämning och sedan packa ner allt igen i "rätt ordning", tungt - lätt, fryst - inte fryst o s v.
Varför inte ge självscannande kunder lite bonus för det jobb som vi gör i stället för butiksanställda? Det tar tid att leta fram rätt artikelnummer och pris för en viss sort frukt, tomater, butiksbakat bröd o s v?