Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Fladdermöss?, Hur låter de?
          Wargen
          Inlägg 25-05-2003, 20:46
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 633
          Medlem nr: 365

Under översta trappsteget i trappan upp till andra våningen är det någonting som tjattrar våldsamt när man går förbi. Jag tror att det är fladdermössen som fått ungar, men har de något läte egentligen?
          Kanske ungarna tjattrar som fågelungar när de tror att föräldrarna kommer med mat? unsure.gif
          Det låter mest vid dygnets mörkare timmar, så jag har fått för mig att det är fladdermöss...Vad skulle det annars vara?
          Jag tror inte att jag fått tomtar på loftet ännu, men det låter helt klart mycket mysko. wink.gif
          Om utifall det är fladdermöss så tycker jag att det är väldigt trevligt, men synd att de blir störda av mitt spring i trappan. Ska bygga en holk till dem innan vintern.... smile.gif
          Någon som vet?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Eivor E på Väddö
          Inlägg 25-05-2003, 21:11
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 50
          Medlem nr: 10

Det låter nästan som när jag trodde att jag hade fladdermöss. Njaa, inte riktigt. Dina är mer troliga. Så här var det. Jag hörde små pip uppifrån taket - det lät som om det var på vinden. Min tanke var (liksom din) att det var fladdermöss. Jag gick säkert mer än ett halvår och tyckte det var ganska mysigt att ha fladdermöss på vinden. Tills en dag då jag skulle kolla något med brandvarnaren. När jag tog ner den, pep den!!! Det var mina fladdermöss. Batterierna var slut i brandvarnaren och den sände ut varningssignal för detta. Det var mina fladdermöss.
          Hoppas du har mer tur med dina.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-08-2025, 09:45

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon