CITAT (Gåsis @ 21-11-2005, 10:39)
Vilken rolig tråd och just idag
Min karriär som hemmafrisör tog abrupt slut igår när jag skulle färga 15-åriga dotterns hår mörkbrunt. Det blev illrött så just nu sitter hon hos frisören på en akuttid. Men min man får jag klippa och samtidigt passar jag varje gång på att klippa mig själv i vänster pekfinger så där har blivit en liten valk nu.
/Åsa
Precis vad som hände mig för ett antal år sedan, jag brukade tona själv men denna gång blev håret trefärgat!
Morotsrött lägst upp, gråsvart på sidorna och längst ut i topparna en skiftning i grönt

såg ut som värsta punkaren.
Var tvungen ta ledigt från jobbet nästa dag och gå till frissan, hon sa att det hade blivit en kemisk reaktion i håret för att jag använt en färg som inte gick ihop med den jag använt innan, tydigen inget ovanligt.
Jag ville inte snagga mig så på egen risk fick jag håret blekt, som tur var gick det bra. Det kunde blivit misslyckat då hade håret blivit som svinto.
Sen dess tonar jag aldrig mitt hår själv och klipper mig gör jag alltid hos frisör.
När barnen var små klippte jag dem själv men inte numera, nu går de också till frisören, säkrast så