Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Era bästa tips inför nästa säsong!, -Gödning, vattning mm...
          Annlo
          Inlägg 21-11-2005, 08:54
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 244
          Medlem nr: 2 003

Japp, jag laddar redan inför nästa säsong! Mentalt alltså... sleep.gif

Så få höra nu...Hur gör ni alla för att få dessa ljuvliga blommor ni har i era album?

Jag göder främst med Kogödsel (överallt) Hönsgödsel (de som verkar vilja ha det lite fetare) och benmjöl. Använder biobalans till de som lätt får mjöldagg och rosrost!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Annlo
          Inlägg 21-11-2005, 14:47
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 244
          Medlem nr: 2 003

CITAT (Kajsa @ 21-11-2005, 13:58)
          Annlo, du frågade vad jag gödslade med efter att ha tittat i mitt album, jag var oartig och inte svara, men vi tar det nu.
          Har mycket sandig jord. Har matkompost, den är en guldgruva, och så den vanliga komposten ger många skottkärror varje höst. Köper en massa kogödsel varje vår till rabatterna. När jag planterar växter tar jag ett par nävar benmjöl i botten, till allt. Till alla rosor lägger jag undan alla bananskal, även äggskal det gräver jag ner från vår till sen höst ( blir massor) Bananskalen innehåller magnesium, kalcium, fosfor, utmärkt för rosorna, jag försöker ha rundgång så alla rosor får många skal. Har man magert som jag har och vill ha rosor, måste man tillföra mycket godis varje år.

*antecknar febrilt*

Jag vill ha lika fina blommor som du! Så här ska gödas enligt ditt recept rolleyes.gif wub.gif

De ser verkligen kraftiga o fina ut på dina bilder wub.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-07-2025, 16:08

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon