CITAT (peter abrahamsson @ 26-05-2003, 12:48)
vi har köpt en liten golden valp som vi får hem när skolorna slutar.jag är medveten om att den kommer att tugga på växterna,men kommer den att ge sig på giftiga sådana,typ änglatrumpet? eller är dom som korna? rör ej sånt som är giftigt. hälsn peter abrahamsson i malmö

Ta bort giftiga växter!!! Jag har två bassets och min ena äter ALLT! Hon åt upp en hel odling av små rosenrot eftersom jorden smakade gott. Vidare har hon ätit en hel påse värmeljus (pillade av folieformarna), druckit linolja, hon dricker kaffe, äter blåbär från buskarna, har tryckt i sig en massa gräsfrö osv. osv. Och det är en vuxen hund!!!
Allt som inte är av massiv metall riskerar att bli tuggat på. Det du är rädd om eller det som hunden inte bör äta ska du ta bort! Ställ änglatrumpeten högt så att valpen inte kommer åt den. Och tänk på att valpen kan hoppa efter blad och riva ner växten. Ta alltså till "hopp-mån" när du ställer undan din änglatrumpet. Eller byt ut den mot en annan, ogiftig växt. Visst är änglatrumpeter väldigt vackra, men hundar är ännu finare!
Hundar är inte som betesdjur - de äter sånt som ser roligt ut.