Hej Malin!
GRATTIS till hus och trädgård!! Jag sitter i precis samma situation själv; har precis köpt hus med trädgård på 2300 kvm, och skall också flytta veckan före midsommar
Vi har varit ute vid "vårt" hus flera gånger i veckan och klippt gräs, gallrat bort sly och rensat ogräs. Säljarna har inte bott där på ca ett år och tomten är minst sagt vildvuxen...
Jag vet själv hur otålig man blir -jag vill ha en jättefin trädgård full med blommande perenner, buskar och träd NUUUU!
Är total nybörjare på allt som har med trädgård att göra, men tycker att det är så KUL och försöker lära mig!
Det här är vad jag har tänkt mig första sommaren:
Jag har satsat på att köpa ganska många stora krukor och amplar att ha fulla med sommarblommor på altanen, på det sättet får man ju ganska mycket blommor nästan på en gång!
Har även frösått en del sommarblommor hemma på fönsterbrädan -med varierande resultat...
Har också tänkt att köpa en del perenner, och kanske ett par buskar, i år. Det är ju så kul att "komma igång"... Tänkte dock vänta tills vi har flyttat ut, så är det lättare att hålla koll på vattning och ogräs!
Ett STORT lycka till!
Kram från Anna