CITAT (Norrbottens-Magdis @ 29-11-2005, 22:45)
CITAT (Felix matte @ 29-11-2005, 22:40)
Skulle jag också göra... även om jag nu gått ur Svenska kyrkan.. flänga örona av en alltså.
Men vad jag menade var att också andra kyrkor och trossamfund har åsikter men de kommer aldrig upp till ytan och speciellt vad gäller Islam så är alla rädda att överhuvudtaget våga ha någon åsikt.
Jovisst är det så! Islam känns som mer heligt och förbjudet att ifrågasätta medan det tydligen inte gäller med vår egen religion!

Åsikterna de har där är väl ändå långt mer uppåt väggarna än vad kristendomen har!?
Men jag undrar varför det är så att frikyrkorna har mer aggressiva åsikter än Svenska Kyrkan? Jag kan inte ens föreställa mig att en präst i Svenska Kyrkan står och predikar så där om homosexuella! Men t.ex Livets Ord har ju gått till attack mot handikappade också. Det kan ju inte BARA bero på att pastorerna har obefintlig utbildning jämfört med prästerna, det måste ju vara nåt mer!
Tror nog att där finns ett antal inom den Svenska kyrkan också... speciellt de som bekänner sig till den Laestadianska trosläran och de är i inte så litet antal...prästerna som är bekännande Laestadianer

kvinnoförtryckare som tillåts verka och predika i Svenska kyrkan :angry T.ex Stiglund han var ju kvinnoprästmotståndare, men när han var nominerad som kandidat till biskopsposten... då plötsligt hade han ändrat åsikt.. "rannsakat" sitt inre ..osv osv
Bl.a det har fått mig att begära utträde ur Svenska kyrkan.