CITAT (myskmadra @ 30-11-2005, 18:58)
Jag man ju undra när och hur mobilen behöver användas innan inköp.
Att ett barn har mobil kan också ge upphov till otäcka situationer då barn rånas på sina mobiler - ja det händer här i en rättså lugn (?) (tycker vuxna)stockholmsförort.
Det där har t.o.m. hänt i annars ganska lugna Björklinge för några år sedan. En 11-årig pojke blev rånad och misshandlad av två 13-åriga mopedburna killar, dom tog både mobil och plånbok.
Han blev så rädd att han sprang upp i skogen och tryckte under en gran hela em, var totalt nerkyld när dom hittade honom.
Några andra barn sprang fram till en vuxen och berättade under tiden det hände men
hon bara gick till sin bil och sa att de fick hämta en lärare jag trodde inte en vuxen människa kunde handla så. Hon har barn själv men skyllde på att hon inte vågade.
Hur som helst skedde detta en fredag och båda våra skolors rektorer tog tag i det direkt och åkte hem till de killar som gjort det på kvällen och pratade med föräldrarna. Polisanmälde så klart.
Sen har inget mer sådant hänt här, bara ett mord!
En bilaffär mellan en 18-åring och en pensionär urartade och den äldre blev ihjälslagen med en stekpanna. Familjen till 18-åringen bor kvar, vete 17 om jag gjort om det varit min unge.