CITAT (Zarah P @ 30-11-2005, 23:23)
Jag vet.

Men det är därför jag envist kallar mig humanist - för förtrycket går "both ways". Det är inte bara kvinnor som inte får det de förtjänar, längre, och all form av diskriminering är givetvis förkastlig - problemet är bara att vi kämpat så hårt och så länge för att få ett demokratiskt, rättvist samhälle, att det går ut över alla som gör så gott de kan. Ibland känns det som om de enda som har det riktigt bra i Sverige, är de som inte bryr sig om att ta hand om sig själva - utan litar på systemet.
Det är ju inte en fråga om könsroller, utan om sociala bilder och en enorm politisk feghet. Det är dags att sätta gränser - åt alla håll.
Tror jag.

Fast där går våra meningar isär. Jag har svårt att se hur det går "both ways".. Visst det
är inte bara kvinnor som diskrimineras. Svarta, bögar, muslimer och alla andra som på något sätt aviker från den "vita hetronormen" är liiite mindre värda..
När du skriver att de enda som har det bra, är dom som inte bryr sig och förlitar sig på systemet.. Hur menar du då..?
Och så tror jag, tvärt emot vad du tror, att så otroligt mycker sitter i könsroller. Och jag tycker att det förtycker både män och kvinnor.