CITAT (mamamaggan @ 01-12-2005, 20:04)
Vi pratar forfarande inte om samma sak amaira.
Att mata och sköta om sina barn ser jag som en ansvarsfråga. Om jag eller min man gör det spelar väl egentligen ingen roll.
Men om jag vill meka med bilar och inte störs av att ha sådan skit under naglarna eller bakar bullar och har degrester under naglarna i stället så ska väl jag få göra det?
Ibland MÅSTE man ta en roll man helst skulle slippa men för det mesta så måste man få vara den man är .
Har du ingen förståelse för dem som sticker ut , tex homosexuella, som då inte passar in i den gängse könsrollen? Har inte de samma rätt att vara som de är ?
Har bott granne med en homosexuell man , väldigt trevlig kille, som var tvungen att flytta till en större ort p g a allt skitsnack från bl a andra grannar som sa att de måste ju låsa in sina barn om han skulle bo kvar.
Vilken konstig fråga...
En homosexuell man är väl precis lika manlig som vilken annan man som helst? Precis som att en homosexuell kvinna är precis lika kvinnlig som vilken annan kvinna som helst.
Vad folk gör i sängkammaren lägger jag mig inte i. Så länge det innefattar vuxna människor som vet vad de gör, och ingen mår dåligt av det - är väl egentligen allt okej - det påverkar ju inte någonting annat.
Att vara bög eller lesbisk eller bisexuell är ens
sexualitet - och inte ens
identitet... Tycker jag.