Jag har faktisk satt in "innanfönster" i mitt Florum. dock bara i de två övre raderna av taket, även de triangulära rutorna på gavlarna. Var hos en plastfirma och fick tillskuret akrylpastskivor UV beständiga, som är monterade med en distans på 15 mm. fick med en gång ett bättre klimat.
Nu på senhösten så har jag faktiskt "täppt" till ventilationen i taket och fick av bara detta en ökning av temperaturen på nästan cirka 7 grader utan att öka på fläkten något. Konstaterade att en god del av den goda värmen bara gick rakt ut tidigare.
Sedan har jag också satt bubbelplast på resterande, har satt plasten på tvären. passar perfekt upptill brytningen mot taket. Skurit hål där jag har de uppfällbara hållarna för borden.
Har haft igång mitt växthus med detta fram till sista veckan i november med minus 10 grader ute och min fläkt har hållit temperaturen perfekt på de tio plus.
Nu väntar jag bara på våren att kunna gå igång riktigt tidigt, och tar ut mina lampor dit så får vi se resultatet. Spännande
MVK/Kenneth
--------------------
"Det gäller att ha mod att vara den man är. Och att inte tappa modet för att man är den man är."
|