CITAT (Ophelia @ 03-12-2005, 20:02)
CITAT (netaave @ 03-12-2005, 18:42)
CITAT (Sulawesii @ 03-12-2005, 17:54)
Att ta livet av sig är inte själviskt! Blir så arg på sådana påståenden!! Man är ju sjuk och dör av sin sjukdom. Som att dö av cancer. Tror du att han hade ett val, Magdis?
Jo om man har barn så har man ett ansvar för dom, då är det själviskt att inte söka hjälp i tid. i det här fallet hade han kunnat söka hjälp för det dåliga förhållandet så kanske det inte hade blivit separation.
Tror han var som de flesta karlar, "jag ska minsann inte gå och snacka med någon"
Skicket jävla skitsnack. Du pratar som om en person som mår så dåligt skulle vara så klar över sin situation att man klarar av att fatta sådana beslut. Tycker det vitttnar om höjden av okunskap och brist på förståelse.
Vad är det som gör att inte tanken på hur dåligt man måste må för att ta sitt eget liv trorts att man har sina barn. Vad för smärta bär inte en sådan person med sig om man fattar beslutet att världen och säkert barnen har det bättre utan att man finns där.
håller med dej ophelia.
när man når en viss gräns, så inser man inte att man kan få hjälp om man har TUR.
att bli avvisad på dom ställen där man tror at hjälpen finns, gör att man ger upp.
när du sedan når en gräns där själmordstankarna kommer, så är det inte en självisk tanken mot barnen.
det är en räddning för barnen anser dom.
"om jag försvinner,slipper dom att ha en sjuk förälder att skämmas för.
dåblir allt jättebra för dom, och dom och andra anhöringa behöver inte ha så mycket jobb med mej. till och med grannarnas bråk är ens eget fel.
även kriget är ditt fel, så fungerar en utmattad hjärna.
jag orkar inte mera så detta blir bäst"
den tanken finns hela tiden, och nam inser inte att det är en sjuk tanke i en sjuk och deprimerad kropp.
när sjukvården vaknar är det försent ibland och dom som klarar sig kan få hjälp om dom vill.