Jag har inte läst allt vad ni sagt i den här tråden, men jag vill ändå ha sagt , att i vissa omständigheter, så vet man ju inte ens om att man borde söka hjälp.
Om du tex tittar dig i spegeln, och upptäcker att du ser en människa som ser ut som du, är duschad, sminkad och tjusig i håret, men du har inte en aning om när, var eller hur det hände. Då mår du inte bra. Men hur ska du kunna veta att du inte mår bra? Du vet ju inte ens om att du har gjort dig i ordning. Det kan hända att du öppnar kylskåpsdörren och ser att där är fullt med mat! Men, vem faan har handlat? Kanske är det du själv, kanske är det nån annan?. Men hur ska du kunna veta?
Jag får nog lov att säga att det är en otrolig skilnad mellan att ha "ont i halsen" och ha ont i "psyket". Det finns tyvärr inget pennicillin som hjälper mot det. ( psyket alltså)
Jag kan i alla fall tacka "min" läkare för mitt liv. Hon "gav " sig inte. Hur många undanflykter psykvården än försökte använda sig av.
/Gillan
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|