CITAT (stina @ 05-12-2005, 08:46)
Jag valde med flit ett lite tokigt ort "rätt" för att kolla din reaktion. Och den blev som jag trodde - du högg direkt på det ordet......
Jag fattar inte varför man medvetet provocerar en annan här, och i en sån tragisk tråd också. "Svullo" mådde skittaskigt och tog sitt liv, jovisst, det va´en självisk egotrippad handling. Jag har dom senaste veckorna förstått att jag inte är så egotrippad som några försökt påskina, av hänsyn till barna och andra i min omgivning så väljer jag att fortsätta leva, inte för att det är min högsta önskan dom flesta dagarna. Ibland så kommer det en liten ljusglimt så man ser att det faktiskt kan finnas nåt att leva vidare för, men det finns också mörkare dar som inte känns så roliga och det skulle vart skönare att bara få somna in. Det enda som skulle kunna klassas som en "rätt" här är rätten att välja att lämna jordelivet eller kämpa vidare, inte så konstigt att så många väljer att ta sitt liv, dagens samhälle är kallt och empatilöst för dom som söker hjälp.