för alla svar!
CITAT (KURT @ 05-12-2005, 15:24)
kan man använda sig av en skjutdörr istället, men det är ju inte alltid man får plats med det heller.
Tack för ditt tips, men tyvärr är det som du säger att en skjutdörr får inte plats hos mig.
CITAT (netaave @ 05-12-2005, 15:32)
spänna upp en vajer inuti dörrhålets i dess överkant.
Finns speciella anordningar för det och platsen det tar är fråga om mindre än en cm.
Tack för tipset. Går sådana vajrar att köpa i t ex gardinaffärer eller är det bara specialaffärer som har dessa?
"Nyper" man fast krokar i typet när man hänger upp dem i vajern eller gör man sådana där hål med ringar runt i tyget som vajern träs igenom?
När jag först började fundera på en lösning på det här problemet så såg jag framför mig en skena som man skruvar i dörröppningens "tak" och som sedan gardinkrokarna gled i. Finns sådant ens att köpa eller är det något som jag själv fantiserat ihop?
CITAT (netaave @ 05-12-2005, 15:32)
Draperiet kan du göra av möbeltyg, billigt sådant kan du köpa på postorder från bl.a. Furulunds, kan vara svårt att hitta till vettiga priser i vanliga tygaffärer.
Tack, ska kolla upp länken.
Faller tyget fint när man drar det åt sidan? Jag vill att det liksom ska falla i fina vågor (förstår ni hur jag menar?). Jag vill att det ska se fint ut då det är dragit åt sidan eftersom det den mesta tiden kommer att vara det. Fast det kanske inte går med kraftigt tyg sådär.
CITAT (amaira @ 05-12-2005, 18:14)
men vill önska dig Välkommen hit, i alla fall!
Tack!
CITAT (amaira @ 05-12-2005, 18:14)
Lovar att inte glömma dig ...

Förgätmigej (forget-me-not) är min favoritblomma. Min älskade mormor hade dessa i sin trädgård och jag brukade alltid plocka med mig en bukett när jag hälsade på hos henne om den blommade då. Förgätmigej får mig att minnas henne med så mycket kärlek i mitt hjärta...

CITAT (Milex @ 05-12-2005, 19:09)
Det finns gardinstänger att köpa som man spänner upp emellan karmarna. Jöss så svårt att förklara. Man behöver i alla fall inte göra några hål. Det sitter en spännanordning i stången och gummipluttar i änden av stången.
Det är praktiskt tycker jag
Oj, det låter verkligen praktiskt. Vet du var man kan köpa dessa stänger?