CITAT (Sven Karlsson @ 04-12-2005, 12:10)
Förklaring till det ovanstående. Jag trode att de flästa av er förstod att Resistenforskning nästan uteslutet gäller svampsjukdom som Skorv, kräfta och mjöldagg samt en del andra svampar????
Nej du Sven Karlsson! Nu får det vara nog med ditt tjafsande hit och dit! För ärligt talat så yrar du omkring med resistensbegreppet lite hur som helst (åtminstone i dina mejl till mig). Än gäller det skorv, än gäller det rönnbärsmal eller annan ohyra. Och ärligt talat vet jag inte vad sjutton du hetsar upp dig på.
Om du började för bara tre år sedan - som du påstår här i denna tråd - och redan nu har sådana problem med dina äppelträd (om du ens har hunnit få några äpplen???) att inga ymp-, grundstams- eller plantmaterial duger så rekommenderar jag att du gör något annat istället. Samla lite frimärken kanske?
Trädgård och odling är ingen absolut vetenskap, det handlar om tvärvetenskap, och om du anser att all växtförädling ska gå ut på att hosta upp de tulipanarosor du kräver så är du fullständigt inne på FEL område. Det du är på jakt efter finns inte - varken i Finland, Baltikum eller någon annanstans. Tro mig, om denna tulipanaros du är på jakt efter fanns, så skulle ALLA KÄNNA TILL DET (och den skulle antagligen vara patenterad och fruktansvärd dyr) och du skulle inte ens behöva fråga oss här i detta forum.
Micke
Får man bara ändan ur vagnen, behöver man inte ta sig i kragen.