Medlem
Antal inlägg: 3 471
Medlem nr: 6 573
Det var det dummast jag har hört!
Våldtäkt är en överlagd våldshandling! Med betoning på våld!
I USA har man i vissa förorter rekommenderat kvinnor att INTE kämpa emot eftersom hjälpen sällan anländer i tid och man då menar att de rent fysiska skadorna ska minskas på detta sätt. ( vansinnigt tragiskt att sånt ska behövas )
Men betänk detta: OM en sjuk man ( för alla våldtäktsmän är sjuka i huvudet, vad än läkare säjer efteråt ) vill våldta, så är det kanske inte just penetrationen som är viktigt, att han får utlösning. Det han vill är att fysiskt förnedra, skrämma och underkasta. En sån man kan mycket väl tänkas slå ihjäl en kvinna om han inte får som han vill. Han vill att hon ska vara skräckslagen och aktlös, det är det han tänder på.. I flera fall där tjejer kraftigt gjort motstånd, har dessa män kommit av sej, eftersom det "lätta bytet" visade sej vara starkare än de orkat med.
Jag tycker alla våldtäktsmän bör få sluten psykvård! Att straffa en sån person kommer inte att bota hans snedvridna idéer om sex, makt och kärlek. Många kommer från hem där dessa roller redan bankats in i deras sinnen från ung ålder. ( nej jag tycker inte att man ska utmåla våldtäktsmännen som offer, men deras sjuka beteende botas inte med straff utan med vård)
Offren bör få vård så länge dom behöver! Att utsättas för detta måste väl vara det värsta brott man kan tänka sej?