Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Är detta Blomman För Dagen?, Försöker ta hand om frö
          bikiv
          Inlägg 25-10-2005, 18:37
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 696
          Medlem nr: 5 207

En arbetskollega har haft en jättefin planta som blommat hela sommaren på balkongen och som han köpt som Blomman för Dagen. Så här ser/såg den ut:

I dag fick jag fröställningar, men jag som har haft BFD tidigare känner inte alls igen dem. Har för mig att blommorna kommer en och en och inte som här i ett knippe:

Är det någon som vet vad detta kan vara? På fröställningsbilden syns även en vissnad blomma.

PS Fröna är inte alls mogna. Kommer dom att "eftermogna" och hur blir resultatet då, nästa vår när jag försår?

--------------------
          Birgitta i Sthlms-området zon 2 / 3 / 4 ???

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          lissa
          Inlägg 10-12-2005, 01:33
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 680
          Medlem nr: 6 830

Grrrr, ett långt brev försvann just, och har ingen aning om varför, så som tur är för er blir detta kortare biggrin.gif biggrin.gif
          Har läst lite här innan jag satte in min första post, så jag har märkt att ni som tur är skojar lite med varandra.
          Skönt att det är OK med kort, har massor. Jag har redan gjort av med allt mitt utrymme i albumet och väntar på svar på min förfrågan om mer utrymme, smile.gif

Förmodligen finns det en himla massa växtsätt av Ipomean, för mina har bara en sorts blad och har inte fått en enda klase..snyft snyft Jag har inte heller sett den som inneblomma, men pga. min väderlek är det förmodligen normalt..hihih

Eva, förr såg man mer vilda Ipomeor än vad man gör nu, åtminstonde inte på fastlandet. Här ser man dom nästan bara på banvallar och kanske på några gamla murar eller som du såg dom på något berg...Men du kommer säkert inte ha problem att hitta frön på Kanarieöarna smile.gif smile.gif

--------------------

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 06:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon