Apropå Terry Evans, jag har haft en sittning med honom, efter det mötet kan jag inte längre helt avfärda det här med "spöken" och att "tala med andar".
Det absolut första han gjorde var att börja tala om min avlidna farmor, MYCKET specifikt detaljerat samt berätta om en väldigt speciell situation som var mellan två av mina familjemedlemmar och jag fick ett råd angående den situationen som var mycket klokt. Han fortsatte med att berätta en hel del saker som är så fullkomligt omöjligt att gripa ur luften, men som beskrev min farmor, mig och mitt liv i detalj.
Och då snackar vi inga: du har barn, du ska flytta, du har haft en jobbig tid , det är något du funderar på eller andra generella saker som passar in på de flesta och som måste antingen bekräftas eller dementeras. Utan verkligen extremt speciella saker och händelser, på pricken exakt. Jag har mötet inspelat och lyssnar på det kanske en gång om år och blir lika förvånad av den exakthet han hade, varje gång.
Jag som själv då och då vet saker som jag inte borde, har alltid och är till stor del fortfarande, skeptiker. Men efter mötet med Terry kan jag inte helt avfärda det.
Med det inte påstått att han är felfri (vem är det?), jag ville bara berätta min personliga erfarenhet av honom.
Personligen anser jag att man kan vara både "troende" och skeptiker samtidigt. Varför skulle man inte kunna ha en sund inställning även till detta som med allt annat i livet. De flesta av oss har väl ett visst mått "skepsism" till det mesta här i livet?
|