Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Termometer som larmar............, Nu har jag köpt en!
          Lady Hamilton
          Inlägg 12-12-2005, 12:48
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

Jag har problem med att säkringarna i huset inte håller när det är kallt ute. Och det har inneburit att jag bl.a. stängt värmen i uterummet medans jag lagat mat, för har jag otur så går värmefläkten i gång samtidigt som el- pannan också startar precis när jag står vid spisen,och då blr halva huset svart sad.gif
          Tog hit en elekriker som konstaterade att jag körde "i taket av vad säkringarna tålde" så han rekommenderade mig att säkra upp.
          Men det måste man ansöka om så det tar ett tag............
          I allafall så har det nu hänt 2ggr att jag GLÖMT att sätta på värmen igen och då har tempen hunnit sjunka till 2-3 +!! Tror inte att bl.a. min banan tycker om det sad.gif Men så såg jag att det fanns en termometer med larm smile.gif (Tror nog att jag läst om att någon här på odla har något liknande?unsure.gif ) Så en sådan har jag köpt! Temp mätaren är nu i uterummet och "mottagaren" har jag placerat i sovrummet, så nu SKALL jag inte kunna glömma värmen igen.

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Susanne i Linköp...
          Inlägg 12-12-2005, 18:05
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 048
          Medlem nr: 61

Vill man ha något som slår på och av värmen automatiskt kan man köpa en frostvakt, t ex denna.
          Just denna är dock bara för inomhusbruk, ni kanske behöver nåt som får användas utomhus.

--------------------
          Alla morgondagens blommor gömmer sig i de frön som sås idag.
          Kinesiskt ordspråk

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 03:49

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon