CITAT (Felix matte @ 17-12-2005, 22:24)
Inte alls omöjligt att vräka störande.. Normal hänsyn måste man visa sina grannar.
Tre stycken anmälningar ... helst då att fler än en har noterat tid, datum och anmält
så skickas varning ut och om det inte hjälper så kan hyresvärd gå till bostadsdomstol och begära vräkning.
Det MKB gjorde var väl att varna för såna med invandrarbakgrund.
Det var i alla fall inte det beskedet jag fick när jag hade en väldigt störig granne på våningen ovanpå. De festade och förde oväsen flera gånger i veckan till sent på kvällen, hällde ut öl från balkongen så att det skvalpade ner på min balkong, de slängde glödande fimpar ner på min balkong, sprang omkring och ringde på andras dörrrar mitt i natten etc. etc. Men nu bodde jag i bostadsrätt så det kanske är skillnad i alla fall.
Skötsamma pensionärer kan också vara jobbiga. Många hör illa och så skruvar de upp radion och TV:n så att grannarna kan höra varje ord ...
För att inte prata om barnfamiljer ...
Himla skönt att bo i hus på landet!
MKB förde register över alla möjliga personer som de ansåg var störande. Allt för att förhindra att de kom in som hyresgäster hos dem. Jag tror inte att MKB är de enda men de blev upptäckta ....