Min mamma får en CD-skiva med Christie. En skiva hon pratat om i flera år som hon hade på vinyl när hon var ung. Vi har inte lyckats hitta den förrän nu.
Svärfar får en talbok och svärmor får ett pussel och en pusselmatta. Det var vad de önskade sig. Som komplement får de biljetter till Kalle & Bengan - dragspelsshow.
Sambon får en fuktighetsmätare och en manick som visar var det finns elsladdar i väggen när han ska borra, det tyckte jag gynnade hela familjen. Sen får han en liten sudokubok och ett pokerspel till datorn (önskemål).
Sonen som är 1,5 får böcker, skivor (Mora Träsk), lite leksaker, en hemsydd snuttefilt med kattmönster och en hemmavirkad trasdocka.
Traditioner var det ja... det jag försöker göra är att varje present ska ha en tanke bakom. Att det visar att man verkligen tänkt ut något som den andra ska uppskatta. Som helst inte kostar massor, men som kanske kräver lite mer energi av den som ger. Tyvärr har sambon med familj inte samma tradition utan det är mer pengarace, men jag kör hårt med hemlagade blomsterarrangemang och hemsydda saker och annat som kräver lite mer än att bara betala och packa in. I de fall personer önskar sig dyra saker så blir det dock (som i år) inte mycket ork kvar till att göra de presenter som jag tycker om att ge.
Min sambo har inte så stor fantasi, utan vill helst att alla ska önska exakt det de vill ha. Och den traditionen följer de ganska hårt hela familjen. Så våra traditioner krockar en hel del, jag tycker att det bara blir ett utbyte av pengar om man ska önska saker som de andra köper rakt av.