CITAT (Felix matte @ 17-12-2005, 22:36)
CITAT (Rossi @ 17-12-2005, 22:20)
Jag vet inte om "vanlig" maginfluensa och vinterkräksjuka är samma sak. Finns det någon som vet? Det jag har hört om vinterkräksjuka är att den ska vara mycket värre och ännu mer akut än maginfluensa. En kille på jobbet hade vinterkräksjukan ifjor och han sa att när det var som värst så hade han i princip vrålat efter ambulans för han kände det som om han i princip inte skulle överleva.
De jag vet om har haft kräksjukan säger att det är nästintill "nära döden upplevelse"
Därför är jag livrädd att få smittan eftersom vanlig magsjuka är nästan dödlig för mig.
Usch, ja, kul är det inte!
Då har vi hört samma du och jag. Jag tycker det verkar som om många blandar ihop vinterkräksjuka med vanlig maginfluensa. Det har blivit ett "modeord".
Det är ungefär som att folk som har varit hemma för förkylning en eller två dagar säger att de har haft influensan.

Har man influensan är man inte frisk på två dagar. Jag har haft influensan en gång och det var bra mycket värre än en vanlig förkylning. Jag minns att jag tänkte att "det här hade inte en gammal människa överlevt".