CITAT (Margaretha @ 17-12-2005, 22:45)
Ja, det har sina poänger och problem att bo i flerfamiljshus. Visst måste man tåla att folk rörs, att katter går, att ett barn vaknar och gråter och att någon har fest emellanåt - här sätter en del också upp lappar - för folk måste ju få leva.
En gång satte en riktigt tyst familj upp en lapp om att de skulle ha fest - och trots att vi verkligen ansträngde oss hörde vi inte ett knäpp.
Vår förre granne under hade en dotter som spelade piano - i timmar varje dag - och när samma fel kom tillbaka för trettionde gången blir man lätt hysterisk. Dessutom var hon morgonpigg och spelade långt innan den tid när man får störa på helgerna. Jag tyckte så synd om min tonårsson, som ville sova ut på lördag och söndag efter kvällar med kompisarna och som bodde precis ovanpå pianot. Det lät som om hon satt på sängkanten och spelade.
Jag övervägde att prata med dem, men så flyttade de och ersattes av en familj som har barn som springer i skor och drar någon leksak efter sig varje morgon halv sex och framåt. Det käns jättejobbigt ibland och vi väcks ofta av det, men det är svårt att säga något. Det kanske är en överaktiv unge.
Men så som du har det castea KAN man inte ha det. Så klaga överallt!

instämmer...
klaga på