Bingo!
Jag gillar när det sprakar i rabatterna, konstigt nog eftersom jag är mycket försiktig när det gäller färger i hemmet. Där är jag livrädd att det ska bli oroligt.
Jag placerar Mozart med Rosa Mundi! Jag blev helt säker sedan jag sett Kajsas bilder

Egentligen så tycker jag att det mesta som blommar passar ihop, eller snarare jag har sällan sett något som jag tycker är riktigt fult.

211 rosor ligger som favorit och jag tittar där mycket. Speciellt när jag skulle få fram "prototypen" för min beställningslista. Jag misstänker att den kommer att komma väl till pass när det sedan ska kompletteras/ byggas ut

.
Jo då, Agnes låg länge som nästan klar kandidat men jag bestämmde mig för Helena i stället. Agnes kan väl "om det vill sig" bli ganska stor och jag tyckte att det räcker med en jättestor "guling"
Robin Hood finns med som alternativ om nu Mozart skulle tycka att det är för kallt och ogynsammt hos mig.
Jag kommer att prova med Aicha MEN det kommer att bli en Jan Speck också(underbar färg). Jag har hittat honom hos Trädgår´n i Söderfors. Han remonterar förmodar jag? Att jag inte hittat honom tidigare är för att jag hade sökt under buskrosor och Jan är tydligen en rabattros
Balsgårdsrosorna hade jag tänkt till mitt nästa projekt (som fortfarande är en hemlighet för hjärtevännen.)

Han måste först få se hur vansinnigt tjusigt det är med rosor

Sådana överaskningar måste noga planeras in.
Tusen tack för att ni engagerar er!/Anki