CITAT (Eva i Skåne @ 01-06-2003, 23:29)
Oj, vad jag blir avundsjuk när jag läser ert kameraprat
Jag skulle så gärna vilja.......... men pengarna räcker inte till allt :( . Det är några år kvar till 50-årsdagen, så det blir för länge att vänta.
Familjen har inte samma prioriteringar som jag. De tycker redan att växterna är ett dyrt kapitel (
kan ni bara förstå det

) och att inte nöja sig med att fotografera växterna med vanliga kamera, det är väl lite tossigt........
Jag tycker att digitalkamerorna ännu är orealistiskt dyrbara i förhållande till vad (jag antar) man får för pengarna om man köper en "konventionell" kamera.
Personligen har jag en enklare systemkamera tillverkad på 70-talet och inköpt begagnad för kanske bortåt 20 år sedan. Den fungerar utmärkt, och jag har heller inga planer på att övergå helt till digital fotografering så ett digitakamerainköp känns lyxigt men vill inbilla mig att det skulle kunna vara mycket praktiskt och t.o.m. lönsamt att ha en digitalkamera som komplement.
Tänk vad oerhört praktiskt det vore att på några minuter kunna få fram bilder t.ex. om man vill köpa eller sälja något via annonser på webben. Eller via mail efterfråga reservdelar etc..
Men så hastigt som priserna på digitalkamerorna sjunker i pris numer kommer man väl alltid känna sig mer eller mindre bortgjord en tid efter inköpet...