CITAT (Reserv @ 20-12-2005, 08:18)
CITAT (Margaretha @ 19-12-2005, 23:15)
Små hjärtan av stenar, plasthjärtan - såna man hänger i granen - i ett miniträd, och allehanda tingeltangel runt omkring.
Det stör mig oerhört.
Du skulle inte kunna försöka ha en anings förståelse för att det kanske är en älskad förälder som ligger där i den "löjligt" pyntade graven? Om vi haft klart med begravningen före julen, så inte skulle jag hindra lillan från att dekorera graven med allehanda egentillverkade grejer hon ville ge sin mamma. Är man så hård i hjärtat så man inte kan se djupare vad som kan ligga bakom all dekoration, allrahelst i juletid, man blir lessen när man ser hur andra reagerar. Lillan ville så gärna ge mamma lite tomtar och en snögubbe, men jag sa att det får vänta till nästa år, tur att vi har en förstående kyrkoförvaltning här.

Reserv, jag håller med dej till 100%, inte kan man väl "reglera" hur andra skall visa sin sorg och kärlek. Så Margaretha, nästa gång Du blir störd av andras gravdekorationer tänk då på att de kan betyda oerhört mycket för dem som lagt dit dem, och med vilket rätt kan du ha synpunkter på det.
Birgit Ek