Hej .
Ja kattbiten har man ju blivit några gånger då min 18 åriga burma hane ( numera änglakatt ) skulle försvara sitt revir mot en grannkatt som satt på vårt fönsterbleck och retades. För att inte "Trazan" skulle dundra genom fönstret så fick jag ta tag i honom, därav betten. Men å andra sidan så har jag inte sett en katt skämmas så infernaliskt efteråt. Nåväl, nu till det jag ville komma till. När jag blev biten, så kom jag ihåg vad min nu 90 åriga mormor alltid sagt; Om du blir biten av något djur gör rent bettytan med sprit ( hon sa aldrig vilken sort, så man får väl göra som Kajsa Varg, ta vad man har) sedan lägger man dit socker bitar där tänderna penetrerat huden och lindar fast det med någon sorts linda och låter det sitta några timmar. När du tar bort dem så kan man faktiskt se att de dragit ut massor av bakterier.
Har faktiskt praktisk erfarenhet av detta knep, på mig själv och min man som blev hundbiten när vi var i stugan ute i Ålands skärgård ( det tar ungefär 1,5 timmar in till närmaste sjukvård, Mariehamn).
Jisses... vilken utlägg det blev förlåt mig.
Liselotte
|