Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Koloni, Era åsikter
          helheten
          Inlägg 03-06-2003, 08:20
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 13
          Medlem nr: 1 592

Tusen tack för tulpansvar.

Jag har som sagt köpt en underbar (när jag blunder för ogräs m.m.) koloni.
          Tomten är 300 kcm så mycket får plats. Det finns plommonträd, åppleträd, hallon, jordgubber, vinbär, krusbär m.m. Det är en sådan gammal kolonolott med stuga på som man bara kan drömma om.

MEN hallonen har satt nya skott lite här och där och jordgubbar står inte i rader utan växar lite överallt. MEN det det syns redan nu att det kommer mycket bär och min tanke är att låta allt stå som det gör tills jag har fått bären. Sedan rensa och flytta friskt.
          Tacksam för hur ni skulle ha gjort smile.gif Jag har lite svårt att slänga sådant som det finns bär på.

Så till de underbara gamla rosenbuske som jag i går såg (har haft min koloni i 2 dagar biggrin.gif ) var fulla med mask och annat "skit" (förlåt uttrycket) . Riktig mask inne i blomknoppen.

Min tanke är att klippa ner busken men jag vet ju samtidig att det är fel tid. Hjälp.....hur gör jag........

Nu skall jag cykla dit ocj njuta av dagen som är helt underbar.

Hälsningar Sannie

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Cilla
          Inlägg 03-06-2003, 09:48
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 9 115
          Medlem nr: 126

Låter som en härlig lott, grattis!

Man blir inte av med vecklarfjärilar och steklar på rosor genom att klippa ned dem. Kläm ihäl larverna istället.

--------------------

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 02:52

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon